שתף קטע נבחר

בעל שהתעלל באשתו ישלם לה 365 אלף שקל

במשך שנים נהג גבר באלימות כלפי אשתו, כפה עליה יחסי מין והשפיל אותה. לאחר הגירושים היא הגישה נגדו תביעה אזרחית לפיצויים - וזכתה

בית המשפט למשפחה בראשון לציון קיבל לאחרונה תביעה שהגישה אישה שסבלה מהתעללות ארוכת שנים, וחייב את בעלה לשעבר לשלם לה כ-365 אלף שקל בגין התנהגות אלימה, פגיעה בפרטיות ולשון הרע. "לא בכדי מצבה הדרדר עד כדי הזדקקות לטיפול של ממש", כתבה השופטת חני שירה בפסק הדין.

 

בי הזוג התחתנו ב-1988 וכיום הם הורים לשלושה ילדים בגירים. ב-2011 עזב הבעל את הבית והגיש תביעת גירושים. ב-2014 הם התגרשו לאחר הליך ממושך בבית הדין הרבני. כעבור כשנה הגישה האישה תביעה לפיצויים, בין היתר בגין תקיפה, לשון הרע, ופגיעה בפרטיות. באמצעות עו"ד רועי שעיה היא טענה שסבלה במשך שנים מהתעללות חמורה, שכללה איומים, השפלות מבזות ויחסי מין בכפייה. הפגיעה בפרטיות באה לידי ביטוי בכך שהבעל סיפר על עניינים אינטימיים ועל המריבות הקשות לאחרים.

 

הבעל לשעבר, שיוצג על ידי עורכי הדין יהודה בוקוולד ורונית אלאג'ם זיסמן, טען שאשתו מנועה מלהעלות טענות בדבר אלימות שכן הדבר הוכרע בבית הדין הרבני. הוא הוסיף שיש סתירות רבות בגרסתה, ולא בכדי המשטרה החליטה לסגור את התלונות שהגישה. הוא הכחיש ששיתף אחרים בבעיות שלהם.

 

מומחה פסיכיאטרי מטעם בית המשפט קבע לאישה נכות נפשית בשיעור של 20%. הוא סבר שההתעללות החלה כחמש שנים אחרי הנישואים והובילה לכך שהאישה לא יכלה לעבוד וסובלת מפוסט טראומה. "הייתה כוחנות פיזית, היא מאוד פחדה ממנו", העיד.

 

השופטת חני שירה לא מצאה הצדקה לסטות מקביעות המומחה. היא ציינה שהאישה והעדים שלה, בהם אחותה, מסרו עדות אמינה, בעוד שהנתבע, אחיותיו וחבריו, מסרו תשובות מהוססות ובלתי אמינות.

 

השופטת שוכנעה שהבעל נהג באלימות כלפי אשתו. בנוסף לחוות דעת המומחה היא התבססה גם על הכרעות בית הדין הרבני וכן על העובדה שהתובעת התלוננה במשטרה גם ביחס לאלימות וגם על כפיית יחסי מין.

 

היא דחתה את טענת הבעל שלפיה אשתו בכל זאת המשיכה לגור איתו. בהקשר זה הבהירה השופטת שהוכח שהנתבע הפחיד אותה והשפיל אותה, מה גם שהיא חששה להישאר ללא ילדיה וללא קורת גג. "שוכנעתי כי הנתבע נהג לאיים ולהשפיל את התובעת פעמים רבות, ולא בכדי מצבה הדרדר עד כדי הזדקקות לטיפול של ממש", סיכמה.

 

נקבע כי האישה זכאית גם לפיצויים בגין פגיעה בפרטיות ולשון הרע: "הנתבע אכן סיפר פרטים אישיים ואינטימיים ביחס לתובעת וביחס לחייהם האישיים לצדדי ג', לרבות חברים וקרובי משפחה".

 

לאחר שניתחה את הנזקים שנגרמו לתובעת, ובהם הוצאות רפואיות, כאב וסבל והפרשי השתכרות, חייבה השופטת שירה את הבעל לשלם 364,600 שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בשיעור של 20%.

 

  • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובעת: עו"ד רועי שעיה
  • ב"כ הנתבע: עו"ד יהודה בוקוולד, עו"ד רונית אלאג'ם זיסמן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים