צרו קשר עכשיו זמינות 24/7

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    ביהמ”ש פסל צוואה נוטריונית על אף שקבע כי המנוח היה כשיר לצוות

    פסק דין שניתן ביום 22.7.19 , בבית המשפט לענייני משפחה בקרית גת, קיבל את התנגדות ילדיו של מנוח לצו קיום צוואה שהגיש האחיין של המנוח לאחר שביהמ”ש קבע כי הצוואה בוצעה עקב השפעה בלתי הוגנת שנעשתה על המנוח מצד האחיין .

    המתנגדים אשר יוצגו בהליך ע”י עו”ד רועי שעיה ממשרד ר. שעיה ושות’ המתמחה בדיני ירושה וצוואות, טענו בהתנגדותם כי המנוח היה במצב רפואי קשה והיה בודד לאחר שניתק קשר עם ילדיו, וכך המשיב (אחיינו) ניצל זאת להשפעה בלתי הוגנת, לריקון חשבונותיו של המנוח עוד בחייו והכל תוך שהמנוח נהיה תלוי לחלוטין באחיין על מנת שיקבל טיפול מוסדי כפי שהיה זקוק לו.

    עוד נטען כי עצם כך שהמנוח הגיע מביתו בדרום כשהוא סובל מבעיות ברגליים לנוטריון המצוי בסמוך לביתו של האחיין מראה בבירור כי האחיין לקח חלק בעריכת הצוואה ועל כן דינה להיפסל.

    מנגד, האחיין ובנו טענו כי הם אלו שטיפלו במנוח לעומת המתנגדים שלא היו בקשר עם המנוח ולכן המנוח אשר ביקש להוקיר תודה ונתן את רכושו למי שבאמת דאג לו בערוב ימיו.

    ביהמ”ש מינה מומחה מטעמו לבדוק את כשירות המנוח בעת עריכת הצוואה. המומחה קבע כי המנוח, על אף שסבל ממחלות כרוניות רבות, היה כשיר במועד הצוואה.

    ביהמ”ש כי הוא מקבל את חוות דעת המומחה שקבע כי המנוח היה כשיר לצוות במועד עריכת הצוואה וקבע בנוסף כי הוא מוצא את עדות הנוטריון אשר ערך את הצוואה כאמינה, ובנוסף לכך קבע כי מכיוון שבניו של המנוח (המתנגדים) לא היו בקשר עימו באותם מועדים, הרי שתצהיריהם לא יכולים להוות בסיס ראייתי להתנגדות לצוואת המנוח.

    למרות קביעות אלו קבע ביהמ”ש כי המתנגדים הרימו את הנטל להוכיח כי צוואת המנוח נעשתה תחת השפעה בלתי הוגנת בציינו כי המנוח סבל מבדידות וממחלות רבות והאחיין ניצל זאת והחל לעשות ברכוש המנוח כרכושו שלו בכך ש הוציא עוד בחיי המנוח למעלה ממיליון ₪ מחשבונו ללא כל הסבר מתקבל על הדעת וללא כל אסמכתא כאשר האחיין בעצמו העיד כי המנוח, על אף רכושו וממונו הרב היה קמצן וחיי בצמצום על אף שהיה עתיר ממון .

    האחיין העיד כי המנוח ביצע את העברות בחשבון ביחד עמו, אלא שהוכח כי במועדי משיכות והעברות הכספים המנוח כלל לא נכח כיוון שהיה מאושפז

    לסיום קבע בית המשפט כי עדות האחיין נמצאה בלתי מהימנה בעליל וכי לאור הנתונים הקיימים בתיק עולה כי האחיין נטל חלק בהגעת המנוח לנוטריון לצורך עריכת צוואתו וזאת כאשר למנוח היה עורך דין שמטפל בו בקביעות בדרום.

    לאור כל אלו קיבל ביהמ”ש לענייני משפחה את טענות המתנגדים ומצא כי צוואת המנוח אינה משקפת את רצונו האמיתי ונעשתה בהשפעה בלתי הוגנת מצד האחיין שחמד ברכושו של המנוח שכלל מספר דירות וכסף רב, ומשכך קבע כי יש לפסול את צוואתו הנוטריונית של המנוח, וחייב את האחיין ובנו לשלם למתנגדים את הוצאות ההליך בסך של 30,000 ₪.

    צרו קשר עכשיו זמינות 24/7

    ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לקוחות ממליצים

      פסקל עקיבא

      יצג אותי אישית ואת החברה שבבעלותי. הייצוג היה ברמה גבוהה והתוצאות בהתאם. עוד רועי מנסח כתבי תביעה וכתבי הגנה באופן מוצלח חוקר מבריק את העדים ומשיג תוצאות מצוינות וכול זאת בעלות סבירה. ממליץ בחום.
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/pexels-mikhail-nilov-8730374.jpg

      יוסי

      מעבר להיותו מקצוען בתחומי עיסוקו, יש לך עו"ד שמלווה אותך לאורך כל הדרך, מעניק פתרונות יצירתיים לסוגיות מורכבות. יסודי וחדור מטרה להגעת חקר האמת, בעל יחסי אנוש מצוינים ותודעת שירות גבוהה.
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/pexels-ekaterina-bolovtsova-6077447.jpg

      מיה

      מהיכרותי עם העו"ד רועי שעיה, מדובר באדם מקצועי, חד מחשבה, חרוץ ומסור. רועי מתקשר בגובה העיניים, מכוון לפתרון, מגלה יכולת חשיבה יצירתית וקור רוח מבורך במצבים של קונפליקט גבוה. ניתן לסמוך על העו"ד שעיה שלא ירפה עד למיצוי האפשרויות.
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/pexels-rodnae-productions-7821541.jpg

      חני אלמליח

      עורך דין אייכותי, הגון וממש חריג בנוף! שירות מעולה ויחס מסור ואישי, זמינות ומהירות! עבודה מקצועית מדויקת וקפדנית, מישהו שילחם בשבילכם ולמענכם!!!
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/349860d67b5e4ec8a7303270f4e49949.jpg

      רותם חקלאי

      עו"ד רועי שעיה נותן שירות אישי, מקצועי ויעיל. זמין ונותן מענה במהירות. מגלה רגישות ואכפתיות למורכבות שבתהליך, מעניק בטחון ומגיע לתוצאות. אלוף במשא ומתן! מומלץ בחום!
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/business-men-sitting-lawyers-s-desk-people-signing-important-documents.jpg

      יפעת ברק

      עו"ד רועי שעיה ליווה אותי במקצועיות רבה, עם המון רגישות תוך שימת לב לפרטים כל כך חשובים ומהותיים בנוגע לעתידי ועתיד ילדיי. ממליצה בחום לפנות רק אליו. מקצועי, אמין, רגיש , קשוב, מיומן ואלוף בתחום.
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/pexels-andrea-piacquadio-3760067.jpg

      כתבות מהתקשורת נוספים

      בית המשפט קבע כי המילה "נוכל"...

      פסק דין שניתן ביום 22.7.19 , בבית המשפט לענייני משפחה בקרית גת, קיבל את התנגדות ילדיו של מנוח לצו קיום צוואה שהגיש האחיין של המנוח לאחר שביהמ”ש קבע כי הצוואה בוצעה עקב השפעה בלתי ה...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים